sommarlov snart

På onsdag(4/6) börjar mitt efterlängtade sommarlov! Börjar inte förräns den 20/8! Underbart. :)

Nu har jag ändrat om min
hemsida också, bytt layout. Blir aldrig riktigt nöjd... hoppas jag får inspiration till att göra en bättre snart.


Imorgon drar vi på utställning i Malmköping. Ska ställa två i klass A och en M-grupp (ungdjursgrupp).
På söndag är det utställning på Berga(västerhaninge). Där ställer jag 6 i klass A och en M-grupp.
Och på fredag(6/6) är det dax igen! Nu på min skola, Jälla. Samma kaniner som till Berga ska ställas där.
Sen är det ett uppehåll fram till Alingsåsutställningen i sommar! den 4-6/7 går nordens största sommarutställning av stapeln.
Sen blir det ett hopp till Dala-Expo, som är den 30-31/8.

Är så nöjd med mina senaste kullar! Det har blivit några riktigt bra ungar!!
Tillexempel kull 7, där är det sju ungar, varav fem är bra tecknade! Tre är riktigt bra, en är otroligt snygg!!(se nedan)
image69
image70

Just nu har jag 9 kullar. Chess ska paras i dagarna, annars så har jag ingen mer dräktig hona.
Maja ska paras om lite senare i sommar, och Malin ska paras om jag hittar en bra blå hane.

Det är synd att jag kom igång så sent med aveln i år! Har inte många ungdjur att ställa förrens i höst!
Ska ställa de två ungar jag sparade från kull 4 på dala-expo. Sen dröjer det ett tag innan jag kan ställa dem jag sparar från kull 6, 7 och 8.
Dom får jag satsa på att ställa i Nyköping(18/10), Tierp(25/10) och Mantorp(29/11).

Ha det bra i värmen!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits