Trött

Det har varit ett underbart väder i ett bra tag! Nära trettio grader. Så underbart allt är då. Och det är mycket lättare att röra på sig!
Men nu har det varit mulet, kallt och regnigt i flera dagar, och mitt humör blir därefter. Får så ont i kroppen bara det blåser lite kallt, och när allt är på en gång är jag död.
Det värsta är att folk förstår inte smärta. Man kan tro att dom aldrig har haft ont själva. dry.gif
Min kompis Emma och jag hade den disskutionen i onsdags. Hon har whiplash, och jag har reumatism.
Vi har alltid ont samtidigt, vi vet redan när vi vaknar på morgonen hur den andra mår.
Vi vill inte bli särbehandlade, men vi vill att folk ska respektera att vi har jävligt ont ofta, och då inte röra en för mycket.
Det värsta är när vuxna inte tror på vad man säger. Nej , ni är bara lata och uppmärksamhetssökande!!
Det har jag fått höra hela livet! Hur kul är det att komma till skolan, när man är hur trött som helst och har hur ont som helst. Och lärarna bara skriker och klagar på en? vetej.gif
Kul, då har man gått upp jättetidigt för att komma till skolan, men när man kommer dit får man bara skit och ingen respons. Då kan man fan vara hemma istället!vethut.gif
Oj vad långt det blev.rodna.gif


Kaninerna mår bra iaf. Nu har alla ungar i Ankis kull(utom en som blir hämtad senare) flyttat, och tre av Majas ungar har flyttat. Resten blir hämtade inom kort.
Det finns två hanar kvar tillsalu från Majas kull, en svart och en japan, hanar.

Imorgon är det kanindag på Fäboden. Uppsala läns kaninavelsförening ska vara där och göra reklam för föreningen, och visa kaninraser. Jag ska ha med mig holländare + min jättescheck.
Och på söndag ska vi till österbybruk på kaningårdsbesök hos Caroline och Pierre.

Har också bestämt mig för att inte köpa Canon-kameran.
Ska istället spara pengar till att köpa mer utrustning till min Nikon som jag har, nya objektiv, ny blixt, stativ mm.

Idag är det 19 dagar kvar till sommarlovet! Jag längtar, och inte lite heller. Ska bygga klart kaninstallet, mysa med kaninerna och ungarna, vara hos Stina och Jimmy + alla deras underbara hundar, träna lydnad och agillity med Lynn, och förhoppningsvis jobba och tjäna pengar. Säkert mycket mer. 
Men mest av allt bara njuta och ta det lungt!

image65
Älskade Lynn <3



Har uppdaterat hemsidan med ett fotoalbum. Kika gärna :)
www.solbackenskaniner.se/fotoalbum.htm

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits